Norvégország, én így szeretlek

2011. augusztus 18., csütörtök

egy sima - avagy az esztendő

Eltelt egy év.

Eme szokatlanul hosszúra nyúlt bevezető után figyelmeztetlek, olvasó: amennyiben azon éred magad, hogy 

- úgy forgatod a sajtszeletelőt, mint Sobri Jóska a fokost,
- agyrákot kapsz a kétheti rendszerességgel biztosan felmerülő "Nincs ott nagyon hideg?" kérdéstől,
- Ibsen nevének hallatán könny szökik a szemedbe,
- róka helyett kurvanagy jávorszarvasok miatt kell satuféket nyomnod szürkületkor,
- a Kékestetőre, már csak mint kedves kis dombocskára gondolsz,
- ha nem egy erdő (vagy tó vagy folyó vagy fjord) mellett (alatt, fölött, -ben) haladsz el, rohamosan esni kezd a komfortérzeted,
- a gyapjú gyakorlatilag az arannyal vált egyenértékűvé a szemedben,
- négy különféle hátizsák van a szekrényedben, plusz: korcsolyatartó táska, síléctartó táska, övtáska, seggtáska, frizbigolftartó táska, táskatartó táska, táskatartótartó táska,
- állandó eposzi jelzőkkel illeted a sajtokat (úgy, mint: sárga/fehér és barna),
- egész rövid kirándulást sem tervezel a kajásdobozod nélkül,
- a waxot nem a hajadra, hanem a lécedre kened,
- egy jó eszpresszóért a fél országod odaadod (bármelyik országod bármelyik felét),
- (érthetetlenül bár, de) megdobban a szíved Haakon koronaherceg láttán,
- megtanulsz az aláöltözetnek is aláöltözni,
- bármi legyen is a jeles esemény: hotdoggal és fagyival ünnepled,
- túracipőd van nyári is, téli is
- csordultig telik a szemed, a szíved szépséggel, bármerre menjél,
(satöbbisatöbbisatöbbi, kinekmi)

akkor fogjál gyanút, hogy Norvégországban élő magyar vagy. 
És örülj.

Én örülök. 


11 megjegyzés:

Dora The Explorer írta...

Életem, a sajtok és a koronaherceg kivételével ez mind érvényes Kanadaországra is. nekünk itt cowtownban csak marha meg Will&Kate adatott es egyikőjük sem szakállas. asszem...OviDóri voltam

czelfrida írta...

ott is fos a kávé? jaaaaa, télleg, hiszen amerikai típusú. akkor igen :)
na, látod, ezért is költöztem ide, mer' itt szakállas a koronaherceg. megfigyeltem: ahogy öregszem, egyre inkább olyan országba szeretek költözni, ahol szakállas a koronaherceg :)
csókolom! aztán ne vesztegesd az idődet holmi blogokra, nyakadon a karácsony... :)))

Norvgmints írta...

És az avagy 2 év bejegyzésben már azt fogod írni, hogy ha hazamész, hisztérikusan próbálod elmagyarázni minden magyar pincérnek, hogy te hosszú kávét kérsz bögrében kis tejjel, cukor nélkül:-)))

czelfrida írta...

az a "baj", hogy amikor hazamegyek, a kedvenc veszprémi kávézómban megkérdezik a lányok: a szokásosat? az pediglen egy isteni latte, a legjobb a városban, két cukorral és kevés tejhabbal, mert úgy szeretem... mit tegyen az ember holmi norvég kávékkal ilyenkor?! :)

Norvgmints írta...

Mikor idejöttem én is 3 cukorral ittam a kávét. Szinte szentségtörésnek számított:-)
Igenis van finomra főzött norvég feketekávé. Persze a magyar habos capuccino (cafe latte, etc.) az más:-)

Kata írta...

- tobb mecsesed, gyertyad van otthon, mint villanykorted
- a lakberendezes az uj hobbid
- otthoni etterem kulonleges lazacara nemet mondasz es kersz porkoltet nokedlivel
- megdobbensz otthon, hogy EGY kuka van es mindent abba kell dobni

A kavehoz annyit tennek hozza, en eddig is sok cukkerrel ittam, most is ugy iszom, tejet pedig viszek magammal, ha vendegsegbe megunk :-)

LAW írta...

ezen a bejegyzésen könnyesre röhögtem magam. köszi.

Kósa Márta írta...

Hová tűntél?

B írta...

Kedves Czelfrida, megengeded hogy kitegyem a blogod linkjet a sajatomra?
Olvasgatom egy ideje, tetszik, megosztanam masokkal is a jot:)

udvozlet a szomszedbol, Umeåbol!

Bogi

czelfrida írta...

kedves B!

igen, nyugodtan tedd ki, megtisztelő. bár sajnos - ahogy látod is - mostanában nem forog úgy a penna, mint annak előtte, de majd igyekszem fölvenni a fonalat...

minden jót neked a szomszédban!

ui.: te is írsz tehát? megyek, megnézem :)

Grifftojas írta...

hihihi

kata +1