Norvégország, én így szeretlek

2010. augusztus 20., péntek

csavart sima - avagy az üvegtáblák furfangja

Komolyan azt hittük, szar. Ki is hordtam lábon egy hátsó fali sztrókot, mert eddig úgy tűnt, itt minden ki van találva. Így múlik el Norvégország dicsősége, itt véreznek el az erkélyen az üvegtábla-ügyön?! A szívem szakad.

Na, az üvegtáblarendszer az erkélyen annyira van kitalálva, hogy nem érte föl a csökött bevándorló agyunk. Mondjuk műszaki tálentumok is vagyunk, teszem hozzá. A biciklimet le tudom kötni, ha jó napom van.

Van ez az üveges erkély. Húznánk el az üvegtáblákat, nem megy, az istennek se, tán eltörik, ha még egy kicsit feszegetjük, esélyes. Van neki egy eleje, istókzicsi, hogy ott kell valamit csinálni, de mit. Se telefonos segítség, se vágópista, aki olyan okos, hogy a "segébe is felye van" (Weöres Sándor, hozzávetőlegesen), se pénz, se posztó. És egyszer csak bekattan. A megoldás is, a tábla is. "Elébb kibaltázzuk, kérem." (Örkény) Meg köll nyomni, anyukám, picit csak, hogy a tetején kattanjék. Akkor megy engedelmesen a sínben, addig, amíg az alján lévő pöcökig nem ér. Ott muszájlik megállni, de már akkor csukva is van. Visszafele ugyanez inverzben. Nyitva. Csukva. Nyitva, csukva. Üvegtáblacsikicsuki. Üvegtáblák találkozása szabad.

Ha a magyar lelemény fölfejti a norvég leleményt, hej, be sok öröm is van abban! Picit mi kullogunk utánuk, de attól még örülünk, úgy-e.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Mennyi ilyen kis apróság lesz majd még Ági, aminek majd megörülsz:)

czelfrida írta...

biztos is :) ilyenekre vadászom.

cyra írta...

szia!

idetaláltam. :-) hát először is örülök, h megérkeztetek. csak ámulok-bámulok, nézem a képeket. gondolom Norvégia sem csúnyább, mint Finnország (ahol én már jártam úgye), így szeretném én is nagyon! nézem a képeket, és közben irigy-mirigy :-)) ha maradtok, majd megyünk, intézd a protekciót az oviban Botondnak!! :-) puszi nektek, anyudnak is! (nem megyek, maradok a blogodnál, imádom az írásod! :-))

czelfrida írta...

szia! de jó!!!
ha maradunk (én szeretnék), mindenképp gyertek! protekció alap :)
puszillak benneteket!