Norvégország, én így szeretlek

2010. augusztus 19., csütörtök

egy sima - avagy az állásinterjú

Elég korán felfedeztem a kórházi óvodát. Ahova a kórházi dolgozók gyerekei járnak.
Meg én. Állásinterjúra.
Első látásra szerelem: kert, ahol a gyerekek dolgoznak, ásatási munkálatok, hatalmas udvar, sok zöld. Mindez négy percre tőlünk.

S mivel az élet egy füttyszó, menten jött is Bjørn, aki izlandi és pathológus, hogy nem szeretnék-e ott dolgozni. Jaj, Bjørnbarátom, hát dehogynem. Arra persze senki nem kérte, hogy szervezzen le egy interjút a vezető óvónővel, de hát a jó norvég (még ha izlandi is) ott segít, ahol tud. Mintha 12 pontba lenne nekik szedve, vagymi.
Úgyhogy ültem én ma a norvég óvodában, egy héttel azután, hogy a lábam betettem az országba, és Kokas Klára pedagógiájáról beszéltem. Jó, egyelőre angolul, de jön még jegesmedvére szalonna.

Ebben az óvodában a norvég gyerekek köszönik, jól vannak. Már első ránézésre is. Annyit vannak a szabadban, amennyit bírnak. Kint is alszanak. Kötelező felszerelés a vízhatlan ruha, abban járják az erdőt, folyópartot, hajóznak, ásnak, teszik a dolguk. Kevés fröccsöntött játék, annál több fű-fa-virág, kreativitás. Mérsékelt felnőtt-belebeszélés az életükbe, viszont mindig van ott egy felnőtt, ha szükségük van rá.
Eddig kifejezetten tetszik, amit láttam. Látnék többet is, bárha.

Már elfelé jöttem. Az udvaron egy kisasszonyka állt a mászókán. Megkérdezte, hogy hívnak. Megmondtam. Erre egy korrekt norvég monológba fogott, bólogattam, mosolyogtunk, és minden fontosat akkor meg is beszéltünk. Selmát egyáltalán nem zavarta, hogy nem beszélem a nyelvét.
Ide vonatkozó remény: a többieket sem fogja.

10 megjegyzés:

Tompicsek írta...

Ezt lehet itt csak simán lájkolni? :)

czelfrida írta...

tutifix, csak még nem jöttem rá, hogy azt hogyan lehet beállítani. de más blogokon láttam, úgyhogy iparkodom :)

tALIZmán írta...

Tanuljál meg pedig nekem norvégul, mert imádom a filmjeiket, de nagyon nehéz szerezni hozzá felirat! Te lesz a felirat gyárosom!

czelfrida írta...

ma voltam beiratkozni a nyelviskolában. dereng a fény az alagút végén, no :)

tALIZmán írta...

Te leszel - így akartam írni, csak kapkodtam. Bocsánat!
Hajrá, hajrá! Én drukkolok Neked nagyon!

czelfrida írta...

a te lesz-t is értettem :) és vállalom!
például a te fotóidat nem lehet valahol megnézni az internettón???

tALIZmán írta...

Példának okádtam egy blokkot, de önbizalom híjján jelszóval védtem le. Ha nagyon szeretnéd, kaphatsz beutalót! ;) (Mailcímed kell.)

czelfrida írta...

igen, szeretném! czelfrida@yahoo.com

tALIZmán írta...

Erről csinálod ezt a blogot? Lehet, hogy gmailes cím kell! Elküldtem erre azért, de előbb próbáld ki, működik-e!

czelfrida írta...

siker! köszi, már nézem is.