Norvégország, én így szeretlek

2010. október 10., vasárnap

csavarás előre vetett szemmel - avagy hókon

Tetszik nekem ez a norvég koronaherceg, ez a Haakon. (ejtsd: hókon)
Közeli ismerőseim, akik az elmúlt néhány év ízlésbéli irányultságát e tekintetben ismerik, megest felsikítanak majd, amint meglátják a fizimiskáját. Ez a zsánerem, no.


Mondjuk akár hókon is nyomhatnám őt vagy esetleg magamat a szeme láttára egy szívlapáttal, oda se hederintene ez a Haakon (reméljük), amióta 2001-ben elvette Mette-Maritot, aki egyébként tök helyes. 


Lett gyorsan három gyerekük is, az egyiket MM hozta magával, a másik kettő királyi sarj. Prinsesse Ingrid Alexandra három évesen úgy sífutott, ahogy én a legvadabb álmaimban sem, míg a kis prins Sverre Magnus édesdeden aludt az anyja derekára applikált szánban, láttam ilyen videót, aztán leültek, előcsomagolták a sztaniolból az elleve-matot, és megették a hóban. És ezek így élnek állítólag. 


Sic transit gloria mundi. Pedig javasolták odahaza, hogy ne szórakozzak én munkavállalással, házasodjak be a királyi családba, oszt annyi. Na most ez a hajó elment, nem is hogy elment, úgy húzott el a fjordok között, hogy a vasmacskája nem érte a földet.

(itt döccen egyet a szöveg, az istennek nem találom a megfelelő átkötést a vasmacska és nagyanyám között)

Néha erős rokonságot vélek felfedezni anyai nagyanyámmal.
Nála ugyanis hegyben állt a Lady Diről és retyerutyáiról szóló irodalom, nem tudom, mi szeretett rajtuk, ráadásul az a Károly úgy néz ki, mint egy borneói nagyorrú majom, de nem tágított, most meg én is azon kapom magam néha, hogy megnézem a királyi család honlapját, és ott elidőzök kicsinyég, micsinálnak, hova mennek, miért. Mondjuk az sokat segít, hogy a Haakon legalább nem úgy néz ki, mint egy borneói nagyorrú majom.

De nem is a Haakon itt a lényeg ("jaj, dehogynem!" - Rossz Máj), hanem a királyság.

Mert az nagyon tetszik nekem, hogy királyságba jöttem lakni, mindig mondom, hogy én igaziból royalista vagyok, mert a király, az semmilyen színű se, csak fogja a lovát, fehéret, ha igazi király, megugratja, és körbelovagolja vele az országát, mintegy kijelölendő: az az én birodalmam, ami a patanyomon bévül esik. Mondjuk a Mátyás az etalon ebből (is), meg ugye a Haakon nem is király, meg nem is ő a lényeg, és ő amúgy is leginkább a sílécét ugratja, azzal kerüli körbe a hazát. Az övét.

Amiben azért nem olyan rossz alattvalónak lenni.  

13 megjegyzés:

Tompicsek írta...

Egészen hasonlít rám. Csak én gazdagabb vagyok. :)

czelfrida írta...

és nincs annyi feleséged meg gyereked se. lehet, hogy te vagy az igazi? :)))

Kata írta...

Még nem király, de lesz, ha az öreg király már nem lesz :)
És az ő anyukája is polgári nőszemély, mint a felesége, bizony.

És láttad a karkötőjét? Nelson Mandela rabszáma van belegravírozva. Olyanra fáj a fogam nekem is.

Tompicsek írta...

Hát, Ági. minden lehetséges. :D

Frank írta...

haaat, azert ez nem semmi Dragam.....mintha emlekeztetne valakire :-)))) remelem minden ok veled, neha dobhatnal par sort...megyek egy rovid utra szombaton, utana a Nov 3an 5
honapra Ausztralia es Uj Zeland

czelfrida írta...

Katt, most ez biztatás, ne adjam fel reményt? :)))
----
Frank, írok majd tisztességes levelet, ígérem...

SK írta...

Vannak ezek a napok, amikor az ember az egész napos mászkálás, buszozás (egy irdatlan nagy városban) után hazaesik, leül a gép elé, mint egy zombi, megnézi, történt-e valami míg távol volt, s aztán - mert tompa végtelenül, s intellektuális teljesítményre nem futja -, jobb híján nekiáll a gépét izélgetni: ismeritek, nem?! Háttérképcsere, új szkin a Chrome-ra, satöbbi. Az elébb az iGoogle-lapomat "tökéletesítgettem" (a világ egyik leghaszontalanabb időtöltése újabb s újabb gadgeteket hozzáadni), s úgy döntöttem, elhiszem, hogy a Wikipédia-gadget nélkül nem lehet élni, hát hozzáadtam (elfér a Google Map Search meg a Webfordítás.hu és társaik mellett). Erre mit látok?! "Friss változások a Wikipédiában". Első item: Haakon norvég királyi herceg. Nofene, ismerős a csávó! A lapról aztán megtudható: a bejegyzés 13. sorában olvasható korábbi - s nyilván durván félrevezető - megfogalmazást ("gyermekei ... Sverre Magnus herceg")végre a minden tekintetben helyes (... Sverre Magnus norvég herceg ...") kifejezéssel váltották föl október 20-án. Itt volt az ideje, megjegyzem, mert október 8-a, az utolsó javítás óta, sokan kétségek között hányódhattak! Ők, akik esetleg azon morfondíroztak, hogy Haakon norvég királyi herceg fiúgyermeke norvég-e vagy valami más náció, most megnyugodhatnak: norvég az eszemadta, semmi kétség! A biztonság kedvéért a 29. sorban is befoldozták a Sverre Magnus pedigréjében tátongó likat - most már hátradőlhetünk ...

1. A dolgot jelnek veszem: az elmúlt 47 évben egy kumma szót sem hallottam Haakon királyi hercegről és leszármazottairól (bocsánat: ha valakit most megzavartam volna, Haakon norvég királyi hercegről van szó, természetesen, nem valaki másról!), most meg rövid idő alatt többet hallok felőle, mint a családom tagjairól (Kovács magyar niemand hozzátartozói)! Valami lesz ezzel a Haakonnal meg velem! Bárki meglássa!
2. Megnézem, nincs-e még valami "nélkülözhetetlen" gadget az iGoogle-hoz, s ha nem találok semmit, isten bizony átszkinelem a Chrome-ot, mert az új háttér zöldes-türkizéhez baromira nem megy a böngésző verese ...!

Mondom: egy csöppet megfáradtam ma! :-)

Viszont: Haakon rulez! Pontosabban még nem, de fog ...!

czelfrida írta...

hagytam egy kis időt, hogy átszkineld. most már ugye haakonnal kelsz, fekszel???
de ha előbb találkozol vele, mint én, összeakasztjuk a bajuszunkat :)

Judit Lingon írta...

Haakon még Svédiában is megdobogtatja a szíveket! -;-)

czelfrida írta...

Judit, nem csodálom, határozottan van ebben a Haakonban valami, na :)

kisrekus írta...

Haakon akkor volt a legszebb, amikor 1994-ben meggyújtotta a lángot (megazénszívemet) a lillehammeri téli olimpián. Utána viszont a Johann Olav Koss nevű gyorskorcsolyázó (von három gold akkor) elvonta róla a figyelmemet, tkp rögvest. :) (Johann akció közben.)

kisrekus írta...

Az a vicces, hogy ez a Johann Olav nekem akkor felnőtt férfinak tűnt, most meg, ezt a régi képet, ahogy nézem, kis macskajancsinak látom. :) De öregszik Ő is, ami igen jót tesz neki, még akkor is, ha a szeme meg közbe romlik, ahogy elnézem.

Névtelen írta...

Háááááááát, nagyon egy az ízlésünk az most már biztos, úgy Haakon, mint Szabó Magda tekintetében egyaránt... amúgy puszilom a nagyidat lady di-t én is lelkesen gyűjtögettem anno :)