Norvégország, én így szeretlek

2010. október 5., kedd

egy sima - avagy a kulcs

Szólnom kell a kulcsról. A kulcsról, amelyik a lakásajtót nyitja. Ennyit kaptunk, ebből persze kettőt, mindenkinek legyen saját, az úgy való. Csinos borítékban lehetett átvenni, benne a házra vonatkozó házirenddel. Hogyaszongya, este tíz után tilos zongorázni, szabad kitalálni, hogy éppen felettünk lakik-e valaki, akinek van zongorája, viszont nem tanult zongorázni, következésképp nem is tud, este tíz után sem. Pláne akkor nem. 

Nézem, mi az, hogy egy szem kulcs, most akkor ki se megyek már a lakásból soha többet, hát cseszhetem, hogy be tudom zárni, de mivel nyitom ki a lenti kaput, mivel a postaládát, mivel a biciklitárolót, meg egyébként is, mi fogja lehúzni a kabátom zsebét, leszaggatni a táskám belső rekeszkéjét, még majd a végén hordhatom magammal nosztalgiából a magyar kulcscsomót, igaz, nem hordhatom, mert a lakásból ugye úgyse tudok kimenni, cirkulálhatok vele körbe-körbe a lakásban tiszta idegbe'. 

Egy életem, egy halálom, ki kell próbálni, valaminek lennie kell, majd pont a kulccsal fogunk szarakodni. Nemigen kell ám vele szarakodni, olyan egyszerű, mint egy faék. A lakásajtót recével lefelé nyitja. A kulcs. A kaput recével fölfelé. Szintén a kulcs. A postaládákhoz vezető ajtót recével megint csak lefelé, a postaládát magát recével fölfelé. A kulcs. A biciklitárolót recével lefelé, és ha jól rémlik, a szeméttárolót szintúgy. Gyanús, hogy az összes többi lakást is recével lefelé, de errefelé nem divat a máséba hívatlanul bemenni.

A kapun aggodalmaskodni meg teljesen felesleges volt, ahhoz ugyanis kapunyitó tartozik, villanykapcsolószerű készség, kifelé is, befelé is, tárul föl engedelmesen, norvég szezám, azt hogy hívhatják, szerintem sose derül ki, mindenesetre ráérsz a lakásajtó előtt kotorászni, hogy megtaláld a kulcsot. 

Erőst gondolkodom egy parittyakő kulcstartón, legalább az illúzió meglegyen, súlyban. 

12 megjegyzés:

Unknown írta...

nem nagyon értem, hogy akkor most a kaput minek is kell zárni? - egyébként nemsokára kulccsal fogsz fizetni is, minek a kártya... recével lefelé

Tompicsek írta...

Hát, normál irodaházban meg úgy van, hogy adott 23123131 különböző kulcs az irodáknak egyesével, meg néhány maszterkulcs, ami nyitja ezt-azt, vagy az összeset.
Igen, jó olyan helyen élni, ami működik, és emberek csinálnak valamit embereknek. :)

czelfrida írta...

asszem, este kilenc után lekapcsolják a kaput a gépről, és akkor már csak kulccsal :)

Pepita Ofélia írta...

de nekem pl van egy záram az bejárati ajtón, amibe semelyik kulcs nem megy bele, a világon nincs az a kulcs, ami belemegy, még nem tanálkoztam vele

czelfrida írta...

majd ha megyek haza, belepróbáljuk ezt. sose lehet tudni.

SK írta...

Jó ez a kulcs-dolog. Én meg picit elszégyelltem magam, hogy a költözés óta nyálcsorgatva bámulom az üzletekben a Gateman-nek nevezett dolgot (a régi lakás ajtaján volt, itt meg nincs), ami kóddal nyitja az ajtót és automatikusan zárja kívül-belül. Most meg "hurcolhatom" az egy szem kulcsomat ...

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/76/Gateman-sb740.jpg

SK írta...

Figyu! Hogy kell a linket linkként megjeleníteni itt? Valaki, aki nem annyira ortopéd, mint én ..., lécci!

Pepita Ofélia írta...

HTML kódokban járatlan kollégák figyelmébe íme egy szájbarágós példa :) (az oldal felénél kicsit lejjebb kell görgetni)

czelfrida írta...

ezt nem tudom én se. de bemásolom ám a linket a helyire, oszt annyi, emiatt ne emészd magad. vagy: html, mint közben kiderült :)
egyébként jól néz ki a koreai ajtónálló. de azon is van kulcslyuk. mivégre? ha elromlana a kütyü?

SK írta...

A lenti izé? Az csak huncutság! A régi idők maradványa. A mi, sima zárral ellátott ajtónkon is van, de nem használjuk. Egyszer volt, hogy régen lemerült az elem a Gatemanben, ami kóddal nyitotta az ajtót. Én, persze, kint, mackóalsóban, vasárnap este. Buzgó telefonálás, hogy kulcsost ide, de rögvest! Az első válasz: alunnék én a kollégámnál 6 emelettel följebb, s másnap legott jön a kulcsos, azaz elemes ember! Amikor aztán fölemlítettem finoman, hogy ki, kit illessen szájba mivel, de haladéktalanul, akkor 10 perc múlva megjött az ember egy elemmel, s azonnal beengedett.
Szóval, amin lent likat látsz, egy másik zár, amihez kulcs kellene, ha az ember használná ...

SK írta...

Ez a HTML-izé, ez egy parasztvakítás, mondanám, ha biztos lennék benne, hogy semmit el nem kúrtam. Biztos ebben nem lehetek, mert nem sikerült, vazze, hát nem is mondhatom, hogy parasztvakítás, penig ...!!!

Pepita Ofélia írta...

penig roppant egyszerű ...