Norvégország, én így szeretlek

2010. október 15., péntek

egy fjordított - avagy a játékbolt

Az addig oké, hogy oda megyünk lakni, ahol tejet kapni, pipa, lehet is, de én azt hittem, oda is megyünk lakni, ahol fajátékot lehet kapni, csak ha az ablakon  kinézek, hetven fát látok, és mind magasabb, mint amit eddig elgondolni mertem fából. Szóval fa van bőven, nem mintha azt akarnám, hogy a környező erdő fakockává, falovacskává, favaskarikává transzmutálódjon, de azért egyet-kettőt be lehetne áldozni. 

Szakmai ártalom: én játékboltba nem bírok agyvérzés nélkül bemenni. Meg-megállok, körbenézek, az összes idegvégződésem kisül, ráadásul egyszerre, képzelem a négy-öt évesét, látvány, anyagok, színek, fények, hangok, és kapom máris az agyvérzést. Agyfaszt, ahogy baráti körben mondani szoktam. És ez itt sincs másképp, amin őszintén meglepődtem, még ha ezért benevezhetnék a "legnaivabb magyar bevándorló Norvégiában" plecsnire, akkor is. 

Két polc. Két kókadt polc, kids wood felirattal, a bolt legsarkában, egy nő állt előtte egy dobozzal, aztán azt is visszatette, én meg könnybe lábadt szemmel és szívvel gondoltam a Fakopáncs nevű kereskedelmi egységre, odahaza.


Pláza-béli játékbolt volt ugyan, nem tagadom, ez azért felrajzol egy minőségbéli ívet eleve, de én tényleg reménykedtem. A feladat viszont szép: föllelni a norvég fajátékokat az alábbiak feledtetése érdekében, mint például

más kicsi póniija, mer' az enyém nem, az istókzicsi

korai steffigráfra hajazó hercegnő, egyenesen a fröccsöntödéből

hidrokefál bmx-es lány, leárazva, nem fogy, de fel nem foghatom, miért

hidrokefál vendéglátós macska

műhörcsög tartozékokkal, és itt most kihagyok egy-két mondatot

cumizó macska, nem tudom, kinek jutott eszébe, de neki már megérte megszületni

gumibuzogányok, hátha egyszer igazival is egymásnak mennek, ne vegyük el az esélyt

jelmezek, nem tudom, ki adja rá a gyerekére, de lelke rajta

s végül, de korántsem utolsósorban, hogy tudja az a büdös kölyök: mindez nem ingyen van ám

10 megjegyzés:

Pepita Ofélia írta...

A műhörcsögnek milyen tartozékai vannak? Nyilván mű. De mű mik?

Lilla írta...

Ágneském, hatalmas vigyorral a képemen szemlélem a fotókat, ugyanis az én kis finn családom polcain majdnem mind megtalálható. A műhörcsög jutúbvideóinak megtekintése mindenestés program és egész Ouluban nem lehet már kapni, olyannyira népszerű.
Én is naiv voltam, mikor fajátékokkal állítottam be augusztusban. Bár nem panaszkodhatok, a pörgettyű még mindig leköti őket, ha véletlenül kezükbe akad:)

czelfrida írta...

na, réku, akkor most figyelj, mert ilyent még nem... ööö... láttál :)
http://www.youtube.com/watch?v=PyA32aJx3EA&feature=related
-----
lillám, nekem ez olyan szomorú. ez egy lényegesen hosszabb dolgozat témája lehetne egyébként...

SK írta...

Azért írok ide, mert szerintem a diavetítést nem lehet kommentelni: ha kombinálni lehetne azt, hogy Norvégia olyan, amilyennek látszik a képeken, viszont kurva jó idő van, megkérnélek, hogy nézz körül norvég egyetemeken valami kallódó irodalomtanári állás után! De attól tartok, egy ilyen kompatibilitás kialakítása nem a te reszortod ...

czelfrida írta...

kurva jó idő van, ez csak hozzáállás kérdése :) viszont csak a porgsrunni egyetemen vagyok hajlandó intézni, mert az ide 15 perc. erről nem nyitok vitát.

Kata írta...

A brionak vannak fajátékai, csodálkozom, hogy nem estél bennük hasra :-( Azok a játékboltok, amiket rendszeresen látogatok (anyai kötelesség, ofkorsz) tartanak ilyet.

http://magicref.tripod.com/images/trains/brio1999cat.jpg
http://brio.knex.com/product_image.php?imageid=1055

meg egy csomó minden: húzgálós kutya, tolgatós kiskocsi,stb., nagyon jó minőségűek.

czelfrida írta...

Katt, azóta voltam egy nagy játékáruházban, és ott van egy egész falnyi Brio :))) szóval megvagyunk. hála istennek.

Kata írta...

Ó hála égnek, már aggódtam :-D

Kósa Márta írta...

Itt is- magyar hon- rémséges műkacatokkal érkeznek a gyerekek az oviba....

czelfrida írta...

és te mit csinálsz? beengeded őket a csoportba?