Norvégország, én így szeretlek

2010. október 3., vasárnap

egy sima - avagy a hűtő

Szeretjük a kettes számrendszert. Ebben a háztartásban nem csak modemből van kettő, hanem hűtőből is, mondjuk az egyik akkora, hogy pont beleférne a másikba, a másik meg akkora, hogy pont beleférne az egyik, úgyhogy a másikat használjuk. Nem azt, amelyiket ideköltöztettünk Magyarhonból, mert nem jártunk elég körültekintően utána, hogy itt a "vállalati" bérlakásokat hűtővel-sütővel illik kiadni, egyébként meg mi a ragyaverést csinál az ember egy felesleges hűtővel Norvégországban, ezt még ki kell nyomoznom. 

Belefotóztam a nagyobbikba, hogy lássátok feleim, szümtükkel, mi van egy átlagos vasárnap délután hozzávetőlegesen a jó magyar bevándorló hűtőjében, hogy ide is idemondta a teremtő annak idejében, hogy mend Paradicsumben való gyimilcsektül élhetünk. Picit fotóbloggá avanzsálunk, nem tudom, ez jó-e, majd kiderül. 

Lazac, természetesen, a fagyasztásra alkalmatos részben, kétféle, bőrös-szálkás meg bőrtelen-szálkátlan. 



Paradicsomos makréla, kétféle, pépesített és békénhagyott változat, mindkettőért velem kell kijönni a hóra, és nagyon keményen fogok küzdeni. 



Piano márkájú joghurt, én nem tudom, nekem ez a mániám, hogy a joghurtba valamit bele lehessen borítani, az endorfinszintem csak akkor szökik még magasabbra, ha ezt a joghurt melletti felhajtható applikációból tehetem meg, magát a mozdulatot is imádom, hát még amikor roszog a fogam alatt a valami. A bónusztrekk jelen esetben a kanál, ami konkrét kiskanállá pattintható szét (össze?). 





Egyik kedvenc norvég hangalakom és a hozzá tartozó jelentés (lekvár) nélkül nemigen létezhet norvég háztartás, mi is betáraztunk syltetøy-ből (szültetöj), epres, vörös áfonyás, fekete áfonyás, vödrös kiszerelés, ilyet eddig csak testtömegnövelőből láttam, de az végülis majdnem ugyanaz. 


Tej, másfél literes kiszerelésben, ez azért jó, mert örök problémám, tudniillik egy tehén beállítása az erkélyre picit odázódhat, de legalábbis nem kell naponta a közértbe futkozni tejért. 


És íme a helyi tejfel, ami úgy helyi, hogy itt készül, de igazából franszia, a tejfel azon változata, amelyikben nem 12 vagy 20, hanem legalább 30% a tejzsírtartalom, vigyorog is a kis muki a dobozon, teljes joggal, mert a crème fraîche állati finom.


Jelen hússzekció: főtt marhanyelv, egy vagyon, de kicsi gyerekkorom óta imádom, hogy miért, az rejtély, hogy miért éppen ezt. Emberemlékezet óta nem ettem, aztán kiderült, hogy itt is lehet kapni... és borsos szélű sonka, de az szegény csak statisztál ebben a konstellációban. 



És mert szeretnék alkalmat szolgáltatni a rosszmájúaknak, kezüket heherészve összedörzsölni vágyóknak, meg mert minden gerinc meghajlik egyszer, meg mert jó norvég alattvaló akarok lenni, íme a norvég gasztronómia fekete lova, a barnasajt a hűtőnkben, bár még fogyasztásra várván:


Utóirat.: Mert valamit mindig elfelejtek. És ezt itt tulajdonképpen Katt írja általam, aki az én virtuális "agyam", barnasajtban, felvágottban s még tán másban is sorstársam :) 

Mindezt tetézve még az is van ugyanis, hogy a felvágottak és a sajtok fóliacsomagolása visszazárható, nem cafatokban tépődik föl, hogy aztán ide-oda pöndörödve teret adjon a kezdetben itt-ott, később mindenhol gusztustalan megbarnulásnak-megkeményedésnek. 

16 megjegyzés:

Kata írta...

De irigykedek, látom, neked nincs laktózérzékenységed :-)

Kata írta...

Ja, azt is mondd el, hogy a felvágottak és a barnasajt visszazárható fóliás, nekem ez volt a legfontosabb felfedezésem :-)

czelfrida írta...

drága Katt, nekem semmilyen érzékenységem nincs, csak mérlegérzékenységem, következésképpen :)
és IGEN, látod, mindig elfeledek valamit, de most pótolom! köszi!

Kata írta...

Hát neked tényleg jó :-)
Tejfölt enni nekem kész öngyilkosság, de azért néha-néha becsúszik egy kis sajtos-tejfölös tészta :-)
A lángos nem hiányzik neked?

cheetah írta...

Hűtőfényképezés! Óriási idea! Föl az expatrióták honlapjára, legott! Nálunk most sűrű éjjel, de holnap fényképezek, s fölteszem az eredményt! Aztán tessék hasonlítani összefelé! Ági! Zseniális!

czelfrida írta...

gyanítom, lehet majd trombitálni a különbséget :) amúgy lehetne egy ilyen mozgalmat indítani, és egy blogban összegyűjteni. világ hűtői, egybehűtsetek. vagy mittudomén, de szerintem bazi érdekes lenne. (engem érdekelne, mindenesetre.)

cheetah írta...

No, hát ez! Világ hűtői ...!!!!! (Engem is érdekelne!) A szlogen akkor már megvan! Holnap fényképezek! Uff, én beszéltem. sk

Unknown írta...

"(szültetöj), epres, vörös áfonyás, fekete áfonyás, vödrös kiszerelés, ilyet eddig csak testtömegnövelőből láttam,"
nos én ugye itthonról nem kóstolom, hogy ammi, de az anyatej (=szülte-töj) jut róla eszembe, az es testömmegnövelő, ja meg lélektömegnövelő es :)

czelfrida írta...

igen, valószínűleg ezért is szeretem ezt a szót, mert benne van, hogy szülte :)

Palinoff Aglaja írta...

én például már ezen röhögtem félórát, hogy ezt ideillesztetted http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/bd/Halotti_besz%C3%A9d.jpg/399px-Halotti_besz%C3%A9d.jpg, mermongyuk, rend a lelke mindennek, igaz, de akkor is :DDD meg a békénhagyott, az volt a másik, meg a többire nem emlékszek, de a zuhanykabin óta nem nevettem ilyen jót. igazából mostanába ritkán nevetek, ésakkor jó idejönni. hogy itt azér tudok.

Kriszta írta...

Jah, bizony, kénytelen vagyok csatlakozni előttem szóló blogkommentáló kollegához... kevés manapság a mosoly itthon, így jó, ha egy hűtő tartalma például azt csal az arcra! szóval köszi Ági! és mint már említettem volt: gyakrabban!többet!
én egyébként mélyen együtt érzek a joghurtba borítós gondolatmeneteddel...ha nincs mit felpattintani, magam alkalmasint csokis müzlit öntök bele vadul.
és azért azt még tegyük tisztába, hogy a szültetöj ugye valami gyümölcsdarabos joghurtféle, ugye? :)

Unknown írta...

a paradicsomos bigyó konzervnél eszembe jutott, hogy számon kérem a barnasajtot. nem jött össze... (de gondolkodom, mit lehetne még cinikusan hiányolni... :))

czelfrida írta...

mondom magamnak: szerintem ezért bsztk ki a másodéves nyelvészet szigorlatról, ágnes, odaírod a hangalakot, a jelentést meg nem?! :))) szégyengyalázat. közbe' meg van pofád citálni a halotti beszédet??? és könyörgést??? ;)
----
krisztám, a syltetøy LEKVÁR (most már korrigáltam a hiányt a szövegben is), de darabos, az stimmel :)
egyébiránt meg az én szívem telik meg örömmel, ha olvasom, hogy mosolyt csalok orcátokra! komolyan. iparkodom én többet, meg izé, de hogy mikor, ugye.

czelfrida írta...

R, tegnap este nagyon rútul meghajlott a gerincem... bevallom. és csak kicsit öklendeztem :)

Unknown írta...

közben kitaláltam... A HÓÓÓÓD! hát hol van az a kedves arcú szétfűrészelt rágcsáló???? :)

Kata írta...

Javasolhatok ételeket bemutatásra?

fårikål, smalahove, lutefisk - csak hogy rögtön a nem a legfinomabbakkal kezdjél :-)

Jónak ott a
smash, nugatti, leverpostei, tengeri izék, meg a lefse

:-)