Norvégország, én így szeretlek

2010. szeptember 6., hétfő

egy fjordított - avagy a zuhanykabin

Errefelé nemigen dívik a fürdőkád. Zuhanykabinban viszont erősek a jó norvégok, egyik-másik példányhoz érdemes egy űrkapszula-kezelői OKJ-s képzést kijárni, nehogy egy óvatlan pillanatban katapultálj. Vagy neadjisten magadra kapcsold a Záray-Vámosi életművet, végtelenítve. 

Közeli ismerőseim tudják, hogy alapesetben is odaadnám országomat egy fürdőkádért, hát még ha történetesen éppen nincsen. Képes vagyok a Gulag szigetvilág három kötetét oda s vissza végigolvasni egy feredőzés alkalmával, ha háromszor-négyszer kell is utántölteni melegvízzel a kádat, szigorúan nem gondolva persze a Föld vízháztartására közben. 

Senyvedek a zuhanykabinban, na. Egyfelől beleszorulok, vagy egy átgondolatlan, szappanozásra utaló mozdulatsor elvégzése közben kiverem a fél oldalát, de mindenesetre a könyökemet szilánkosra töröm. Hajmosáshoz képest ujjgyakorlat egy csipkeverő tanfolyam. A szőrtelenítést csak erősebb idegzetűeknek ajánlom, annyi vér fog folyni, mint Segesvárott se folyt. S mivel a zuhanykabin üvegfalai csíkosra vannak föstve, hogy belátni ne lehessen, bévül sem lehet látni, tehát a végeredmény csak a kabin magunkról történő lehámozása után derül ki: itt-ott helyes foltokban még azért, de hát a franc, aki elölről kezdi. 

A végleges szőrtelenítés szerintem nagyjából annyira hatékony, hogy akár Gyurcsók József is felvehetné a repertoárjába, úgyhogy ha lehet, inkább végleges zuhanykabintalanítást kérnék Karácsonyra, köszi.

13 megjegyzés:

Judit írta...

szeeegény :))))) úgy néz ki, sikerül kommentelni, hála ennek az istennyilának! :))))) SIKEEEER!!!

Marity Melinda (mira) írta...

Jaahaaaj, halálra röhögtem magamat...! :D Bocs, Ági, de olyan jó, olyan gonoszul jó dolog, hogy mások is senyvednek külhonban bizonyos abszolut szükségesnek, és komfortosnak gondolt dolgok hiányától. Mert ugyebár itt Koreában olyan általam létfontosnak vélt gyarlóságok hiányoznak, mint a szabadstrand meg szolárium...ablakpárkány meg élő karácsonyfa...kefír meg túró meg rudi... hú, de sorolhatnám, de szerencsére pro és kontra. Érdemes lenne egy listát írni! :) Addig is, sikeres préselődést a kabinban!

czelfrida írta...

minimeeeee, éljen!!! isten hozta a kommentjeidet! :)
----
mira, ez volt a cél :) örülök. szerinted én nem röhögök ilyenkor magamon?! mint a fakutya.
koreában nincs ablakpárkány??? karácsonyfa ügyben majd egyezkedhetünk, itt van egy pár...

cyra írta...

ó, én teljes mértékben együttérzek veled! szerintem a zuhanykabin az emberiség ellen elkövetett legnagyobb bűn :-DD egyébként ennél már csak az rosszabb, ha egy kiskorút is rá kell bírnod a zuhanykabin rendeltetés-szerű használatára!! sírva-röhögtem az első ilyen alkalomkor!! ui. a kádban olvasást én is támogatom... :-) puszi nektek!

Névtelen írta...

Ágim!
Anyámat keresed Norvégiában? Viccelsz? Tudhatnád, hogy ő a forró trópusi viharokért volt oda. Óda.
És persze aki kitalálta a zuhanykabint, azt bíróság elé állítanám emberiség ellenni bűntett elkövetése miatt.
A nemzetközi listához adalék:
Németországban nincs sorompó. Na ez viszont nem olyan rossz. Még anno, annak a kis bajuszosnak, vagy valamelyik elvetemült haverjának jutott eszébe, hogy úgy építsék a vasutakat meg az utakat, ha kereszteznék egymást, akkor azt megoldják felül vagy aluljáróval.
Ölel:
Bolha

Kata írta...

És tudod-e, miért nincsenek fürdőkádak a házakban?
Mert drága volt a villany a bojlerhez, olcsóbb zuhanyozni, ahhoz meg elég a kabin.
Most, hogy a villany nem olyan drága, mint 10-20-30 éve, újra vannak kádak az újépítésű házakban, és a régiekben is cserélik szépen vissza.
Itt van pár csicsás darab: http://www.bademiljo.no/produktkatalog/display.aspx?menuid=692
Szeretnénk mi is csicsás kádat, kapszulában pucolkodunk hasonló kínok közepette :-(

czelfrida írta...

Katt, ezt nem tudtam! mindig tanul az ember valamit :) köszi!
ééééés persze én is akarok csicsásat! meg mindenfélét! meg bármilyet!

czelfrida írta...

köszönöm az együttérző szavakat, nagy szükségem van rájuk, kádtalan, ínséges időket élünk... :)

Tompicsek írta...

Nem gond, Ági, hazaugrasz, aztán jöhetsz kádazni. :)

Palinoff Aglaja írta...

Az előző albérletben nekünk is zuhanykabinunk volt. Norvég import lehetett, már erre gyanakszom. Az a félköríves, tejüveges, de tkp műanyag, zengő-bongó, vállban szűk fajta volt. A szappant csak mellső középtartásban foghattad, ejtett könyökkel, és kizárólag föl-le mozdulatokkal lehetett operálni. Lehajolni nem lehetett,akkor simán nyitottad farpofával az ajtót, oldalra se, főleg semmit, mer olyankor meg megzörgetted úgy az egész miskulanciát, hogy még az ötödiken is kiestek a gatyájukból azok, akiken volt.

Unknown írta...

Szóval akkor Ági, és nem Frida. Akkor most már ezt is tudom :) és miért Frida mégis?!

czelfrida írta...

lehet frida. vagyok én elfi is némely helyen. meg ágnes más helyen.
az elfridát egy barátomtól kaptam, akivel 15 évesen találkoztunk egy költőtáborban, és kicsit belecsúsztunk a germán mesevilágba :) rajtamragadt, elkezdtem használni, és úgy tűnik, működik.
egyébként az ági a legkevésbé kedves nekem, de ha valakinek az jön a szívéből a szájára, nem szoktam ellenkezni.

Unknown írta...

csavaros ez a névválasztás is, mint némely sztori, vagyis inkább fordulatos, mindenesetre érdekes :)