Norvégország, én így szeretlek

2010. szeptember 14., kedd

egy sima - avagy a canal digital

Két modemes háztartás úgy lettünk, hogy volt eleve egy, amikor beköltöztünk, de hibádzott egy kábel, anélkül meg olyanok voltunk, én és az internet, mint egy egykezű Shiva. Telefon a Canal Digitalnak, ez a helyi júpíszí, nyilván nem én hívtam őket, hanem valaki, aki beszéli kanáldigitálék nyelvét, amely alkalomból egyszer csak ott volt egy papír a postaládában, hogy szabad átvenni az új grátisz modemet az aktuális postahivatalban, használjuk egészséggel. A papírról egy csomagszámot beütött a kishölgy a számítógépbe, majd hümmögött, és hozta a csomagot, tessék, én meg nem győztem gyömöszkölni vissza a retikülbe az útlevelet, a nyolc darab fekete-fehér igazolványképet, lakásszerződést, személyi számot, bevándorlási papírt, az igazolást a bubópestis elleni újraoltásról, mert ezek mind nem kellettek ahhoz, hogy ideadják a csomagot. 

Jó, persze, cukik vagytok, kanál, de azért ez túl szép, hogy elhiggyem, mondom, akkor szóra bírom a tévét is, az ugyanaz a fennhatóság, ugye. Gondosan kiválasztottam a földön tekergő negyvenkilenc madzagból azt a mintegy negyvennyolcat, amit ide-oda kelletik dugni a siker érdekében, tévébe, falba, dekóderbe, piros seggű pávián likába, és végülis amikor mindent oda dugtam, ahova kell (szerintem), na, akkor nem működött. Vissza, elölről, azt oda, emezt ide, ami ahova bepasszol, ha nem passzol annyira, néha akkor is, bele kell annak mennie, velem nem fogtok kibaszni, de még mindig semmi. Az n-edik variáció viszont meghozta az obligát aha-élményt: dejszen innen hiányzik egy kábel! 
Cöcö, ezt már ismerem, és mivel már volt kettő modem, meg internet is, megkerestem kanálék ügyfélszolgálatát a világhálón, írtam nekik egy levelet anglikánul, hogy nekem bizony kábelhiányom adódott, hol vegyek ilyen kábelt, és milyet, ami hiányzik. Másnap jött válasz: sehol ne vegyek, mert ők az aznapi postával küldenek egy 5 métereset, és tűszentakk, hogy odafordultam a problémával. 

Szívesen. 

Az meg már egy Chaplin-film, hogy amikor az összes madzagot oda dugtam végül, ahova passzentosak, beleértve a két nap múlva megérkezett hiányzót is, na, akkor maradt a kezemben egy másik kábel, aminek egyszerűen már nem jutott hely, elképesztő, magam sem hittem, de így van. Na most ez hajszálra úgy nézett ki, mint amaz, amit aznap vettem ki a postaládából...

Ha valakinél bármilyen megoldandó műszaki jellegű probléma adódik, ne habozzon, hívjon, jövök, teljes katasztrófa garantált, az is tönkremegy, ami addig működött, ami nem működik, sose is fog többet az életben, viszont kurva jól fogunk szórakozni.

13 megjegyzés:

Tompicsek írta...

És akkor még a telefon sehol. :)

czelfrida írta...

ne is mondd, előre rettegek :)))

Kriszta írta...

én még mindig azon pislogok, hogy a kanálosok nemhogy küldtek neked kábelt sitty-sutty, de még meg is köszönték szépen, hogy kértél tőlük! mégiscsak szép az élet??? :D

Tompicsek írta...

Áh, menni fog. Router, gateway. :)

czelfrida írta...

mosmommeg, kriszta! nem őrület? azért az ilyesmit elég könnyen meg lehet ám szokni... ;)

Névtelen írta...

@Kriszta, én azon is meg vagyok döbbenve, amikor a helyi jó kis veszprémi upc köszöni meg, hogy emailben intézem az intézni valót. Sőt!emailben intéztem egy részletfizetési kérelmet, csak egy megerősítést kellett küldenem , hogy elfogadom a feltételeket és már vissza is állították a rendes szolgáltatást. 5 percen belül:O

Unknown írta...

a norvég upc felsővezetői és ügyfélszolgálatosai mézgáékon nevelkedtek, és teccet nekik a KÜLD-FÉNY-POST, mint üzletpolitika...
van mit tanúnyi...

Kata írta...

Hihi :-) Látom magam előtt a kábelvarázslós műsort :-))

Hozzánk jött egy fószer, mert a falban is cserélni kellett a gyugaszt. 30 perc alatt csinált nekünk internetet meg tévét és még össze is söpört maga után :-) És nézünk-e tévét? Hát nem :-) (szintén canaldigital)

czelfrida írta...

én is csak a us open miatt iparkodtam :) nem ám, azért is, hogy hallgassam a nyelvet, de hát a norvég tévében norvégul beszélő adást nem olyan könnyű találni :)

Kata írta...

Pénteken este az nrk1-en van a beat for beat. Az norvég, és ha teletextes a tévétek, akkor tudsz hozzá feliratot varázsolni a 777. oldalon.
Két csapat van, és zeneszámokat kell kitalálni aztán meg elénekelni. Híres norvég emberek vannak benne :-)

http://www.nrk.no/beat_for_beat/

czelfrida írta...

az ma van :) köszi, katt, belenézek.

Unknown írta...

én ezen a bejegyzésen szórakoztam kurva jól, köszi :)

czelfrida írta...

Ferenc, én köszi :)